קטגוריית WCS בכנס כאמ"י הקרוב מהווה פיילוט הכנה לקראת תחרות ה-WCS המקומית אשר צפויה להתקיים בכנסי הארוקון, החל מהארוקון 2019.
התחרות בהארוקון תהווה "מוקדמות" בה זוג המנצחים במקום הראשון יזכו לייצג את מדינת ישראל בתחרות ה-WCS העולמית ביפן.

הנחיות כלליות:

  1. לא תתאפשר כניסה למתחם הכנס עם נשקים ממתכת או פרופס (אביזר במה) גדול מעץ. במידה ואינכם בטוחים כי הפרופ שלכם יעבור אישור – ניתן לפנות במייל לצוות קוספליי לבירורים.
  2. צוות הקוספליי לא אחראי על תפאורות במה שזקוקות לאחסון, לצורך זה קיימת עמדת שמירת חפצים.

הרשמה לתחרות:

הגדרות בסיסיות הנדרשות עבור השתתפות בתחרות:

  1. השתתפות בתחרות דורשת משני המתמודדים לקחת חלק פעיל בהכנת הקוספליי והסקיט. לא ניתן להתמודד עם קוספליי קנוי או שהוכן על ידי בעל מקצוע. ניתן להיעזר באדם חיצוני שאינו איש מקצוע (אדם שאינו מקבל תשלום על עבודתו) וזאת בתנאי שהוא אינו מכין חלק עיקרי בקוספליי.
  2. במידה ואינכם בטוחים כי הנכם עומדים בקריטריוני התקנון, אנא פנו לצוות ACC במייל [email protected] , לפני מועד ההרשמה לשם מקסום סיכויי קבלתכם לקטגוריה.
  3. קוספליי שמשתתף בתחרות חייב להיות קאנוני. קוספליי קאנוני הינו קוספליי לדמות שמופיעה בכותר, בעיצוב רשמי שעוצב על ידי יוצרי הכותר. גיג'ינקות (עיצוב אנושי לדמות לא אנושית) וג'נדר בנדרים (הפיכת מין הדמות) אינם קאנוניים, אלא אם הם מופיעים באופן רשמי בכותר. גם דמויות מקוריות ועיצובים מקוריים לדמויות קיימות אינם קאנונים ולכן לא יורשו להתחרות.
  4. תתאפשר השתתפות לאיש סגל אשר אינו נמצא בשרשרת המרות על צוות השופטים, כמפורט בנספח א' המצורף לתקנון זה.

תהליך ההרשמה לתחרות:

  1. הרשמה לתחרות תתקיים דרך אתר הכנס, תחת עמוד "הרשמה לקטגורית WCS". ההרשמה לתחרות הינה דרך האתר בלבד. אין אפשרות להירשם במתחם הכנס ביום האירוע עצמו.
  2. ההרשמה תתבצע על ידי טופס ייעודי שיעלה לאתר הכנס. לא תהיה אפשרות להירשם באמצעות שליחת מייל.
  3. בקשה להשתתפות בתחרות לא תתקבל בלי מסירת פרטי הרשמה מלאים – שימו לב שאתם ממלאים את פרטיכם הנכונים ואת שמכם המלא ללא כינויים.

כללים ותנאי קבלה לקטגוריה:

לקטגוריה זו תנאי הרשמה והגבלה שונים מהרגיל ולכן אנו ממליצים לקרוא אותם בעיון.

  1. בקטגוריה זו יתחרו זוגות בלבד.
  2. בקטגוריה יישפטו המתחרים על קוספליי וסקיטים במידה שווה.
  3. מתחרה חייב להיות אזרח מדינת ישראל שמלאו לו 18 שנים, או שימלאו לו 18 שנים עד לתאריך 01/02/19.
    • במעמד השיפוט על המתמודדים להציג תעודת זהות או רישיון נהיגה.
  4. ניתן להתחרות בקטגוריה זו עם קוספליי מכותר יפני בלבד. במקרה של דמות מסרט או סדרת טוקוסאטסו (Tokusatsu)* ניתן יהיה להתחרות עם דמויות מכותרים אשר צולמו ביפן או בגרסתם היפנית בלבד.
    שימוש בדוג'ינשי (Doujinshi)** הינו אסור.
  5. חל איסור על העתקת ציורים, לוגו, או כל אומנות גרפית באופן ישיר לציוד או לאביזרים. במידה ונעשה שימוש כזה כחלק מהתלבושת או אביזר תפאורה, על המתמודד לספק הוכחה כי הוא יצר את הדוגמה בעצמו ולא באופן מסחרי. כלומר, במידה ולוגו הסדרה נכלל בתלבושת, על המתמודד לספק הוכחה כי הוא גזר ותפר או צייר אותו בעצמו ולא הדפיס.
  6. הדפסה תלת-ממדית – במידה ונעשה שימוש בהדפסה תלת-ממדית, על המתמודד להכין את הקובץ הדיגיטלי בעצמו או לערוך קובץ קיים. אין להשתמש בקובץ שהמתמודד לא לקח חלק בהכנתו, בין אם מדובר בהורדה חינמית או בתשלום.
  7. חל איסור על השתתפות בקוספליי מכותר אשר הוגדר תחת תכנים לא הולמים:
      • תוכן אסור למכירה לקטינים (גיל 18 ומטה) ע"י Nihon Ethics of Video Association או Visual Software Contents Industry Coop.
      • תוכן שנמצא לא מתאים למכירה לקטינים ( גיל 18 ומטה) ע"י Publishing Ethics Association או ע"י המוציא לאור של הכותר.
      • כל תוכן אחר שנמצא לא ראוי ע"י ועדת WCS (באופן כללי כל תוכן המיועד למבוגרים).
      • תוכן אסור באופן מפורש – תוכן ממשחקי מחשב שאינם מתאימים למכירה לקטינים (גיל 18 ומטה) ע"י Computer Entertainment Rating Organization) NPO)

    במידה ואינכם בטוחים לגבי הכותר, יש ליצור קשר עם צוות ACC בכתובת [email protected] .

  8. שימו לב! ההרשמה לקטגוריית WCS מוגבלת ל-8 מקומות בלבד לשפיטה ביום הכנס, כאשר מתוכם 5 יעלו לבמה.
  9. לקטגוריה תהיה רשימת המתנה של עד 3 זוגות. מתמודדים אלו יועברו לקטגורית קבוצות.
    במידה ואחד הזוגות ממכסת התחרות לא יעמוד בדרישות ההתקדמות, הוא יוחלף באדם מרשימת ההמתנה, זאת לפי שיקול דעתו של צוות הקוספליי.

קבלה למכסת המקומות או לרשימת ההמתנה מותנית בשליחת הטופס וכן בהשלמת דרישות ההרשמה:

  1. שליחת תמונת רפרנס אחת לפחות עבור כל מתמודד
    על תמונת הרפרנס להראות את התלבושת המלאה ואת כל האלמנטים שלה (חולצה, מכנסיים, שמלה, כובע וכדומה) בצורה הטובה ביותר. (במידה ויש פרופס שבכוונתכם להכין, יש לשלוח תמונת רפרנס שלהם גם כן).
  2. שליחת שלוש תמונות התקדמות לפחות לכל מתמודד
    • על תמונות ההתקדמות להראות בסיס לעבודה על הקוספליי.
    • התמונות יכולות להראות כל חלק מההתקדמות של הקוספליי שלכם, למשל:
      • תפירה
        1. תמונות התקדמות הכוללות לכל הפחות גזרות משורטטות. אפשר להביא גזרות שהוצאו  מהבד או מוקאפ (גזרת ניסיון תפורה) ראשוני, לבחירתכם.
        2. תמונות של ערימת בדים לא תיחשב כתמונת התקדמות.
      • פאות
        1. פאה יכולה להיחשב כהתקדמות במידה והיא דורשת עיצוב מסוים. במקרה כזה, יש לשלוח תהליך עבודה על העיצוב המדובר.
        2. תמונה של פאה בשקית לא תיחשב כתמונת התקדמות.
      • פרופס
        1. במידה ואתם מכינים פרופס כחלק מהקוספליי, ניתן לשלוח שרטוטי גזרות שלו בקנה מידה אמיתי ותמונות של תחילת העבודה עליו (כל מקרה לגופו).
        2. אין לשלוח תמונות של חומרים או טקסט שמתאר רעיונות.. תמונות כאלו לא ייחשבו כהתקדמות.
    • אלמנטים נוספים בקוספליי שלא צוינו כדוגמאות לעיל עדיין דורשים תמונות התקדמות.כפי שנכתב לעיל, הדרישה הינה שלוש תמונות התקדמות לכל מתמודד. אין חובה לשלוח תמונת התקדמות של כל אחד מחלקי הקוספליי (פיאה, פרופס או תפירה), ניתן לצרף שלוש תמונות המציגות את ההתקדמות בחלק ספציפי של הקוספליי, לדוגמא שלוש תמונות של הפרופס.
    • צוות הקוספליי רשאי לפסול תמונת התקדמות שלא עונה על הדרישות שנכתבו לעיל. במקרה כזה המתמודד ייאלץ לספק תמונת התקדמות חלופית כדי להשלים את הרשמתו.
  3. תאורה, קטע סאונד ותמונה או סרטון לבחירתכם שיתנגן במהלך העלייה לבמה
    1. קטע סאונד או וידאו שאורכו לא יותר מ-2:30 דקות.
    2. במידה ויש הוראות תאורה, יש לנסח אותן כפי שמפורט בתקנון הטכני.
    3. במידה ובחרתם בתמונה וקטע סאונד, ודאו שהם עומדים בכללי התקנון הטכני.
    4. במסגרת 2:30 הדקות של הסקיט, על המתמודדים להיכנס לבמה תוך פחות מ-20 שניות מתחילת הסקיט (יש צורך שהבמה לא תישאר ריקה יותר מ-20 שניות מתחילת הסקיט).
    5. תמונות הרקע מתחלקות לשלוש קטגוריות כאשר לכל קטגוריה הגבלות משלה:
      • תמונות רקע רגילות ליצירת אווירה: נופים, צלליות בניינים, תמונות פנים (של דירה/בניין) וכו'.
        טכניקות הפקת תמונות מסוג זה: תמונות, אילוסטרציות, גרפיקה ממוחשבת, עיצוב בסגנון דיורמה וכו'.
      • אפקטים מיוחדים בתיאום עם תנועות הקוספליירים על מנת להעצים את ההופעה: אורות, פרצי אנרגיה ופיצוצים.
        טכניקות הפקת תמונות מסוג זה: תמונות, אילוסטרציות, גרפיקה ממוחשבת וכו'.
        *שימוש באומנות מהכותר המקורי או העתקה שלו הינם אסורים.
      • יצירת סצנה המשלבת דמויות שאינן נמצאות על הבמה.
        טכניקות הפקת תמונות מסוג זה: תמונות של המתמודדים, פאנארט המצויר ע"י המתמודדים תוך הוכחת בעלות, פאנארט קיים וזאת לאחר קבלת הסכמת היוצרים והעברת האישור לצוות הקוספליי. אין להוסיף אילוסטרציות או דמויות (CG/CGI). על המתמודדים ליצור את המופע כולו, כולל את קטעי הוידאו בהם מוצגות דמויות שלא נמצאות על הבמה.
        *ניתן להשתמש בתמונות מההופעה של המתמודדים עצמם. כלומר, שימוש בלייבפיד לשם הסקיט.
    6. חל איסור על שימוש בקטעי סאונד מקורי (OST) המוגן ע"י זכויות יוצרים. לעומת זאת, ניתן להשתמש בקטעי סאונד מקורי אשר זמינים לרכישה לציבור הרחב. בנוסף, חל איסור להשתמש בקולם של אמנים, כדוגמת שירה או דיבוב. כלומר, עליכם להקליט את הנאמר בעצמכם.
    7. ניתן להשתמש בקאבר אשר הולחן ע"י המתמודדים ולהוכיח עליו בעלות או להשתמש בקאבר קיים וזאת לאחר קבלת הסכמת היוצרים והעברת האישור לצוות הקוספליי.
    8. מתמודד שישלח קבצים שלא יעמדו בדרישות, יתבקש לשלוח קבצים תקינים– זו אינה האחריות של צוות הקוספליי לתקן את הקבצים של המתמודדים.
    9. על הקבצים להיות מסודרים, חתוכים נכון ותואמים לדרישות התקנון.
  4. תפאורה
    1. במידה וקיימים תפאורה ופרופס נלווים, יש לציין זאת ולצרף תמונה שלהם.
    2. תינתן אפשרות לסדר את הבמה ולהניח עליה ציוד לפני תחילת הסקיט בתיאום מראש, ובתנאי שזמן ההכנה לא יעלה על 40 שניות
  5. תסריט לסקיט
    1. יש לשלוח תסריט לסקיט המתאר את הסקיט שיוצג ביום הכנס.
    2. לאחר שליחת התסריט, במידה ויעלה הצורך, יקבלו המתמודדים המלצות ודגשים מצוות קוספליי.
  6. סרטון סקיט לשיפוט מקדים
    1. סרטון לסקיט יישלח עד לתאריך ה-05.08.18.
    2. הסרטון שיישלח יהיה הסרטון עליו תישפטו בשפיטה המקדימה של פרמטר הסקיט. לכן, אנו ממליצים לשלוח סרטון המיישם את ההערות שהוחזרו על התסריט.
    3. במידה והסרטון מציג תכנים לא הולמים או שלא עברו אישור, הסקיט ייפסל.
    4. הסרטונים אינם צריכים להיות סופיים אך עליהם לשקף את רוח הסקיט. זכרו – ככל שהסרטון יהיה ברור יותר, כך השופטים יבינו את מהלך הסקיט בצורה טובה יותר.
  7. הראשונים שישלימו את כל שלבי ההרשמה ייכנסו למכסת המתמודדים בתחרות. מומלץ לדאוג להכנת כלל קבצי ההרשמה מראש.
  1. על המתמודדים שנכנסו לתחרות והמתמודדים ברשימת ההמתנה, לשלוח לצוות קוספליי תמונה מייצגת של השלבים הסופיים בעבודה על הקוספליי, בתאריך ה- 21.08.18, לא יאוחר מהשעה 19:00. במידה ולא תישלח תמונה או שהשופטים לא ימצאו את ההתקדמות בעבודה על הקוספליי כמספקת, לא יוכל הצוות להשתתף בתחרות ואת מקומו יתפוס צוות מרשימה ההמתנה.
  2. כניסה לרשימת ההמתנה אינה אומרת כי הצוות לא יזכה להישפט ביום הכנס. במקרה בו אחד המתמודדים לא יעמוד בדרישות הקפדניות של הסעיף הקודם, יתפוס את מקומו צוות שנמצא ברשימת ההמתנה. לכן, על המתמודדים מרשימת ה המתנה להיות מוכנים לשיפוט ביום הכנס.
  3. הודעה למתמודד על מעבר מרשימת ההמתנה אל מכסת השיפוט תתבצע עד יום לפני הכנס ולא יאוחר מכך.
  4. מתמודדים שמעוניינים לעדכן קבצי הרשמה יעשו זאת בתיאום עם צוות הקוספליי (כל מקרה לגופו), וישלחו קבצים מתוקנים לא יאוחר מיום חמישי ה-09.08.18 בשעה 20:00.
  5. כל זוג יבחר נציג אחד מטעמו שיתפקד כאיש הקשר בינם לבין צוות קוספליי.
  6. יש לעקוב בעיון אחר ההוראות הרשומות באתר עבור ההרשמה. במידה ויהיו שאלות נוספות, הנכם מוזמנים לפנות לצוות קוספליי בכתובת המייל: [email protected]

תאריכי ומכסות הרשמה:

  1. סבב ההרשמה הראשון ייפתח ביום ראשון ה-08.07.18 וייסגר כשבוע לאחר מכן ביום שבת ה-14.07.18 או בעת גמר המכסות לאותו הסבב.
  2. סבב ההרשמה השני ייפתח ביום ראשון ה-29.07.18 וייסגר כשבוע לאחר מכן ביום שבת ה-04.08.18 או בעת גמר המכסות לאותו הסבב.
  3. ההרשמות ייפתחו וייסגרו בשעה 19:00.
  4. מכסות ההרשמה יחולקו שווה בשווה בין שני מועדי ההרשמה לתחרות:
    לקטגוריית WCS:י 4 במועד ההרשמה הראשון, 4 במועד ההרשמה השני. 

יום האירוע:

  1. ביום האירוע יוזמנו לעלות לבמה בסך הכל 31  מתמודדים מכלל התחרויות.
  2. 5 מתוך כלל המתמודדים, מתחרים בקטגוריית WCS.
  3. מתמודדי תחרות הסקיטים ולא יתמודדו מול משתתפי קטגוריית WCS.
  4. צוות קוספליי יפעיל שיקול דעת בהעברת מתמודדים בין קטגוריות (מעבר בין יחידים מתחילים למתקדמים ולהפך או מעבר מקטגוריית WCS לקבוצות) במידת הצורך. המתמודדים יקבלו הסבר והדבר יתואם בינם לבין צוות קוספליי. מתמודד אשר יועבר קטגוריה יקבל על כך הודעה עד יום לפני התחרות.
  5. לכל קטגוריה כמות שונה של מכסות. מדובר בנושא שנבדק לעומק ובכובד ראש. יש לציין כי במקרים קיצוניים בו יהיה שינוי מהותי בכמות הנרשמים לכל קטגוריה, יפעל צוות קוספליי בשיתוף עם וועד אמא"י לשינוי חלוקת מכסת המקומות לכל קטגוריה, על פי שיקול דעתם.
  6. במקרה בו מספר המתמודדים בקטגוריה יהיה שונה מהמכסה הקיימת, רשאי צוות קוספליי לשנות את כמות הזכיות בהתאם בקטגוריה, בהתאם לכך.
  7. ההשתתפות באירוע הקוספליי מהווה אישור מטעם המתמודדים לכך שאמא"י רשאים להשתמש בחומרי התחרות למטרות הארגון.
  8. שעות השיפוט יישלחו כשבוע לפני הכנס במייל. יש להתייצב כ-15 דקות לפני שעת השיפוט. ניתן לשלוח מראש אילוצים לשעות שפיטה. צוות קוספליי יעשה את מרב המאמצים על מנת להתחשב בבקשות אלו, אך אינו מבטיח שכל הבקשות ייענו.
  9. ביום הכנס, תתאפשר כניסה ללא תור למתמודדי התחרות שנשפטים עד השעה 12:00, זאת במטרה לאפשר להם להתארגן לקראת שעת השיפוט. כדי להיות זכאים לכניסה המוקדמת, יש לעקוב אחר ההנחיות הבאות
    1. רכישת כרטיס מראש ושליחת אסמכתא המוכיחה רכישה לצוות הקוספליי.
    2. הגעה למתחם הכנס עד השעה 11:00, ויצירת קשר עם צוות קוספליי עם ההגעה למתחם.

    • צוות קוספליי ידאג למנות גורם מטעמו שיהיה אמון על נושא הכניסה המוקדמת למתמודדי התחרות, ואף ידאג לקשר בינו ובין המתמודדים.
    • צוות קוספליי לא לוקח אחריות על כניסת מתמודדים שיגיעו לאחר השעה 11:00 בבוקר וששעת שפיטתם היא לאחר השעה 12:00.
  10. מתמודד אשר יאחר לשעת השיפוט שנקבעה לו ללא הודעה מראש יוסר ממכסת המתמודדים. במידה ומתמודד יודיע על איחור מראש, הצוות יפעיל שיקול דעת נקודתי על המשך השתתפותו בתחרות, ויועבר בהתאם לתחתית רשימת השיפוט.
  11. מתוך מכלול המתמודדים בקטגוריית WCS, יעלו לבמה עד חמשת הזוגות שזכו בציון הגבוה ביותר בתחום הקוספליי.- שלושת הראשונים יזכו במקומות רשמיים בתחרות.
  12. כשעה לפני תחילת אירוע הקוספליי תפורסם רשימת העולים לבמה.
  13. 45 דקות לפני תחילת אירוע הקוספליי, על העולים לבמה לתייצב בכניסה לאולם הראשי לקבלת תדרוך. אי הגעה לתדרוך בשעה הנקובה תגרור הסרה של שמו של המשתתף מרשימות העולים לבמה.
  14. אין ללכלך את הבמה! על המשתתפים להשאיר את הבמה נקייה בסיום הסקיט שלהם, עבור המשתתפים הבאים. מתמודד שישאיר את הבמה מלוכלכת ייפסל מכל התחרויות בהן הוא משתתף.
  15. לא יחולקו מיקרופונים על הבמה. המתמודדים יעלו אך ורק עם קטע הסאונד ששלחו בזמן ההרשמה לתחרות.
  16. לא יתאפשרו חזרות על הבמה ביום הכנס.

קריטריונים לשיפוט קוספליי:

  1. איכות הקוספליי –
    • איכות התפירה (במידה והקוספליי מבוסס תפירה) גזרות נכונות, בטנה, רוכסנים נסתרים וכו
    • איכות השריון – פרופורציות וגזרות נכונות, חיבורים מוסתרים וכו.
    • בחירת חומרים עמידות הקוספליי, התאמת החומר למטרת הקוספליי.
    • השקעה בפרטים הקטנים התייחסות לדיוקים קטנים הקיימים ברפרנס/בקוספליי.
    • גימורים – יש לוודא שאין חוטי תפירה מבצבצים, מכפלות, ליטושים ושיוף של פרופס וכו
      • שימוש במיומנויות וטכניקות יזכה את המתמודד בניקוד. לדוגמא, תלבושת שעבור יצירתה נעשה שימוש בקשת רחבה של מיומנויות מורכבות, תזכה את המתמודד בניקוד גבוה יותר. זאת לעומת תלבושת שביצירתה נדרשו מיומנויות פשוטות יחסית. בנוסף, זכרו שטכניקה אחת מורכבת, עשויה להרשים הרבה יותר מאשר מספר טכניקות פשוטות.
  2. דיוק –
    • נראות הקוספליי מול רפרנס הדמות – עד כמה הקוספליי מדויק למקור.
    • הקוספלייר רשאי לבצע שינויים בתלבושת המקורית לשיפור ההופעה (לדוגמא: הוספת חלקים לתלבושת על מנת לתרום לביצוע על הבמה), כל עוד השינויים אינם גורעים ממהות הדמות המקורית או הכותר. במקרה זה, על הקוספלייר לספק הסבר מילולי ו/או כתוב במהלך שלב השפיטה על אופן ביצוע הקוספליי, על ההגיון מאחורי השינוי והסטייה מהכותר המקורי. בנוסף, במידה וקיים חלק בתלבושת אשר אינו ידוע בכותר המקורי (לדוגמה צבע התלבושת במנגה המצוירת בשחור-לבן) כל עוד ישנה הצמדות למראה הדמות ועיצוב התלבושת, בחירת הצבעים והפירוט המדויק תהיה נתונה להחלטת הקוספלייר. במקרה זה, כל שוני בין תמונות המקור לתלבושת הקוספליי לא יהווה גורם משפיע על הניקוד הסופי.
    • התאמה למידת הלובש עד כמה הקוספליי מתאים למידות ולפרופורציות המתמודד.
  3. פאה – דמיון הפאה לשיער של הדמות בצבע, בצורה, באורך ובמאפיינים נוספים (לדוגמא lacefront).
  4. איפור התאמת האיפור לדמות.
  5. התאמה האם בני הזוג תואמים זה לזה מבחינת הבדים והצבעים. באופן יחידני, האם הבדים והצבעים של כל אחד משתלבים טוב ביחד ואם קיימת אחידות בתפירה.
  6. תנועתיות במהלך אירוע הקוספליי, יבחנו השופטים את תנועתיות המתמודד בקוספליי – בין אם מדובר בתנועה בתוך שריון, בגד מסובך, וכן שאר האביזרים שתפקידם לאפשר תנועה.

שימו לב:

  • את כל התלבושות, הפרופים ובעיקר אביזרי הבמה והתפאורה, יהיו המתמודדים חייבים ליצור בעצמם. השימוש במוצרים מסחריים אסור בהחלט. במידה וייעשה שימוש באביזרים מסוג זה, הם אינם יישפטו.
  • כל התלבושות שיעלו לבמה וכן האביזרים המוחזקים ביד ע"י הקוספליירים יעברו שפיטה והערכה בשלב שיפוט הקוספליי.

קריטריונים לשיפוט סקיט:

  • העברת העלילה והדמות/דמויות.
  • כתיבה/כוריאוגרפיה.
  • כריזמה בימתית.
  • מקוריות ויצירתיות.
  • אביזרי במה/תפאורה.

דגשים חשובים:

  • דיקציה – במהלך ההקלטה, יש לדבר חזק וברור על מנת שהמסר יוכל לעבור בצורה ברורה לצופים, כולל אלו היושבים רחוק מהבמה.
  • קטע שלם יש להציג קטע בעל רצף הגיוני עם התחלה, אמצע וסוף.
  • הגשת וידאו – הסרטון לא חייב להיות מושלם, אך עליו להעביר את הרעיון ואת המסר שהמתמודד מבקש להעביר בסקיט שלו. לכן, כדאי לוודא כי הוא מציג את הסקיט בצורה הטובה ביותר.
  • כימיה בין שחקנים/דמויות – סקיט הוא הצגה, והמתמודדים הם השחקנים. בעת העבודה על הסקיט, רצוי להיכנס לראשן של הדמויות ו"לשחק" אותן בצורה שתהיה דומה להן ככל האפשר.
  • כל אביזר אשר צריך להיות ממוקם על הבמה טרם עלייתו של הקוספלייר מוגבל למשקל של כ-10 קילוגרמים. מימדי האביזר מוגבלים ל-2.1 מטר לגובה, 2.1 מטר לרוחב ועומק של 0.9 מטר.
  • אביזרי תפאורה אשר אינם נכללים כפרופ של הדמות ויונחו על הבמה, מוגבלים לעד 3 פריטים בלבד. שלושת האביזרים הללו לא יעברו הערכה ע"י השופטים בשלב שיפוט הקוספליי.
  • כל הציוד, התלבושות והאביזרים מוגבלים במשקל כולל של 40 קילוגרם עבור שני הקוספליירים.
  • בקטגוריית WCS ישתתפו שני חברי הצוות בלבד. נינג'ות במה או עוזרים חיצוניים אחרים יביאו לפסילתו של הצוות מהתחרות.
  • במקרה של תיקו בניקוד הסופי הכולל, ניקוד ההופעה על הבמה הוא זה שיקבע את סדר המנצחים.
  • במקרה של תיקו גם בניקוד ההופעה על הבמה, שופטי התחרות יבחרו את המנצח על פי הצבעת רוב קולות בין שתי הקבוצות אשר נמצאות בשוויון נקודות.

 

ט.ל.ח


הערות נוספות:

שימו לב! מתמודד שיעבור על חוקי תקנון הכנס או התקנון הנ"ל, ייפסל אוטומטית וקבלתו לאירוע הקוספליי הבא של אמא"י תישקל בכובד ראש.

לייב פיד – צילום חי של הקוספלייר על הבמה והקרנתו על המסך מאחוריו.
במהלך התחרות יופעל לייב פיד על מנת לאפשר לכלל הצופים באולם לראות היטב את הנעשה על הבמה.

*טוקוסאטסו – לייב אקשן המשלב שימוש רב באפקטים מיוחדים שאינם תוספות בעריכת וידאו, לרבות פיצוצים וזיקוקים.
לדוגמא: קאמן-ריידר, פאוור ריינג'רס וסופר סנטאי

**דוג'ינשי – יצירה של מנגקה עצמאי או קבוצה של יוצרים שאינם בחסות חברת הוצאה-לאור.
הדוג'ינשי יכול להיות אדפטציה חלופית של מנגה קיימת כאות מחווה למנגה המקורית או יצירה מקורית.
לדוגמא:  TOUHOU